نصب، راه اندازی، پیاده سازی و آموزش مایکروسافت سیستم سنتر Microsoft System Center Configuration Manager 2012
محصول System Center Configuration Manager بخشی از راهکار جامع Microsoft System Center 2012 است که وظیفه آن مدیریت یکپارچه زیرساخت فناوری اطلاعات می باشد. Configuration Manager بعنوان بهترین سیستم به منظور مدیریت و همچنین گسترش و بروز رسانی سرورها و کلاینت ها در محیط فیزیکی و مجازی میباشد. بعبارت دیگر گستره کاربردی این محصول از حوزه دسکتاپها شروع شده و تا مراکز داده را شامل میشود. این محصول از طریق مجموعه ابزار های مدیریتی که در اختیار مدیران شبکه قرار می دهد، باعث افزایش سرعت و دقت و همچنین کاهش بار مدیریتی می شود.
خدمات شرکت بهین راهکار شامل نصب، راه اندازی، پیاده سازی، آموزش Microsoft System Center Configuration Manager 2012 می باشد.
برخی از قابلیت های این محصول عبارتند از:
نصب و گسترش نرم افزار
با استفاده از این قابلیت مدیران شبکه می توانند به سادگی هرگونه نرم افزاری را (PKG, RPM, EXE, MSI …) بر روی کلاینت ها و سرورهای خود به صورت تکی و یا دست جمعی و در هر ساعتی از شبانه روز نصب کنند.
درخواست نصب نرم افزار توسط کاربر
این قابلیت با در اختیار قرار دادن یک پورتال درون سازمانی این امکان را به کاربران می دهد تا نرم افزارهای مورد نیاز خود را به صورت Web Base و بدون نیاز به استفاده از تلفن یا ایمیل درخواست داده و پس از تایید این درخواست به وسیله مدیر شبکه نرم افزار به صورت خودکار نصب شود.
نصب سیستم عامل
این قابلیت یکی از ویژگیهای منحصر بفرد این محصول است. با استفاده از این قابلیت امکان نصب یا Upgrade کردن OS بر روی سرورها و کلاینتها، از راه دور و بصورت دست جمعی فراهم میشود. این قابلیت از Image Restoring و همچنین از تکنولوژی هایPXE و Wake up LAN پشتیبانی مینماید. با بکارگیری این قابلیت، دیگر حمل سیستم به واحدهای پشتیبانی و یا حضور کارشناس پشتیبانی برای تعویض سیستم عامل بکلی حذف میگردد.
بروز رسانی کلاینتها و سرورها
با توجه به اینکه یکی از مهم ترین دلایل عمده آسیب پذیری کلاینتها و سرورها، بروز نبودن و نداشتن وصلههای امنیتی است، قابلیت بروزرسانی این امکان را به مدیران شبکه میدهد تا بتوانند همیشه ازUpdate بودن کلاینتها و سرورهای خود در سراسر شبکه مطمئن شوند. یکی از ویژگیهایی که این قابلیت را از WSUS متمایز می کند توانایی بروز رسانی نرمافزار های third-party نظیر نرم افزارهای شرکت Adobe و همچنین تهیه گزارشات کامل از تک تک وصلههای امنیتی مورد نیاز برای هر کدام از سیستمها است.
اشکال یابی و رفع مشکل از راه دور
با استفاده از این قابلیت می توان به سرویسها و Computer management یک سیستم از راه دور متصل شده و مشکلات آن را بر طرف نمود.
مانیتورینگ Desktopها
یکی از معایب عمده استفاده از ابزار Remote Desktop در زمان اشکال زدایی یک کلاینت، قطع شدن جلسه کاری کاربر می باشد. با استفاده از این ابزار میتوان جلسه کاری یک کاربر را بدون قطع شدن آن مشاهده نمود.
مشاهده Add Remove Programs و سخت افزار سیستم به صورت Online
با استفاده از این قابلیت مدیر شبکه می تواند Add Remove Programs و لیست سخت افزار های نصب شده برروی یک سیستم را به صورت Online مشاهده کند. از این قابلیت می توان در جهت اشکال یابی یک سیستم به صورت Online استفاده نمود.
ایجاد گزارشات مدیریتی از تمامی سخت افزارها و نرم افزار های موجود در شبکه
نرم افزار SCCM با بهره گیری از بیش از 500 گزارش کاربردی آماده، امکان دسترسی به کلیه اطلاعات مربوط به کلاینتها و سروها و یا بعبارت دیگر شناسنامه سختافزاری و نرمافزاری آنها را برای مدیران شبکه فراهم میکند. یکی از مهمترین قابلیتهای این محصول تهیه گزارش از تغییرات صورت گرفته در کلاینتها و سرورها هم به لحاظ سختافزاری و هم به لحاظ نرمافزاری است و با استفاده از همین قابلیت امکان کنترل کلیه تغییرات در سطح سیستمهای سازمان برای مدیران شبکه و سیستمها فراهم میگردد. این گزارشات می تواند در قالبهای مختلف از جمله PDF, Word, Excel, CSV, TIFF, HTML, XML تهیه گردد.
مزایا
• پشتیبانی از تمامی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، یونیکس و مکینتاش (سرور و کلاینت)
• قابل پیاده سازی برروی کلاینتها با حداقل سخت افزار
• شناسایی خودکار تمامی کلاینتها و سرور های سازمان
• قابل پیاده سازی در LAN , WAN
• استفاده از حداقل پهنای باند برای انتقال پکیچ ها بین سایت های مختلف سازمان (256k)
• قابلیت مدیریت پهنای باند در تمامی ساعات شبانه روز در سطح کلاینت و سرور
• پشتیبانی از سیستم ها در حالت Domain و Workgroup
• قابلیت پیاده سازی مجزا در شبکه های LAN و Internet
• قابل پیاده سازی برروی کلاینتها با حداقل سخت افزار
• شناسایی خودکار تمامی کلاینتها و سرور های سازمان
• قابل پیاده سازی در LAN , WAN
• استفاده از حداقل پهنای باند برای انتقال پکیچ ها بین سایت های مختلف سازمان (256k)
• قابلیت مدیریت پهنای باند در تمامی ساعات شبانه روز در سطح کلاینت و سرور
• پشتیبانی از سیستم ها در حالت Domain و Workgroup
• قابلیت پیاده سازی مجزا در شبکه های LAN و Internet